Zgrabna sylwetka to marzenie wielu kobiet. Aby je spełnić, niezbędny jest trening i odpowiednia dieta. Panie coraz chętniej ćwiczą na siłowni oraz poza nią, aby ujędrnić nogi, wyszczuplić brzuch czy unieść pośladki. Często jednak zapominają o tym, jak ważną rolę dla całej figury odgrywają ćwiczenia na klatkę piersiową dla dziewczyn. To dzięki nim cała postawa nabiera sprężystości oraz harmonijnego wyglądu.

Znaczenie ćwiczeń na klatkę piersiową u kobiet

harmonijny wygląd sylwetki Część kobiet sądzi, że trenowanie klatki piersiowej prowadzi do zmniejszenia biustu. To nieprawda!

Piersi składają się z tkanki tłuszczowej i gruczołów, zatem szkodzą im radykalne wahania wagi, ale na pewno nie ćwiczenia fizyczne.

Uprawianiu sportu, z uwzględnieniem klatki piersiowej, przynosi następujące korzyści: • harmonijny rozwój umięśnienia całego ciała • cofnięcie niekorzystnych zmian, np. kościstości klatki piersiowej • poprawę postawy ciała (cofnięcie skulonych ramion, wyprostowanie sylwetki) • wyszczuplenie i ujędrnienie ramion • poprawę wyglądu biustu (uniesienie).

Warto także pamiętać, że unikanie ćwiczeń angażujących klatkę piersiową, może prowadzić do poważnych kontuzji. Słabe mięśnie w tym miejscu mogą nie podołać wysiłkowi w takim stopniu, jak wytrenowane muskuły rąk czy nóg.

Ćwiczenia na klatkę piersiową dla pań

Trenowanie klatki piersiowej nie jest trudne, ale należy pamiętać o systematyczności. Aby zadbać o ładny wygląd biustu i całej klatki, warto trenować co najmniej 2 razy w tygodniu i poświęcić na tę partię ciała około 45 minut (w tym rozgrzewka). Co sprzyja damskiej klatce piersiowej? Oto polecane aktywności i ćwiczenia:

• pływanie,
• jogging,
• trenowanie z ciężarkami,
• pompki.

pływanie wzmacnia klatkę piersiowąPływanie w harmonijny i subtelny sposób ujędrnia całe ciało i wysmukla sylwetkę. Ponadto poprawia postawę oraz korzystanie wpływa na wygląd biustu. Aby go ujędrnić, wybieraj style dynamiczne i angażujące ramiona. Dzięki temu wzmocnisz mięśnie, które odpowiadają za m.in. uniesienie piersi.

 

bieganie wzmacnia klatkę piersiowąPodobny efekt osiągniesz, trenując jogging. Bieganie połączone z właściwym ruchem ramion, korzystnie wpływa na mięśnie górnych partii ciała. Pamiętaj jednak, by pływać i biegać zgodnie ze sztuką. Jeśli masz wątpliwości, czy poprawnie uprawiasz te dyscypliny, umów się z trenerem.

 

trenowanie pompekTrenowanie pompek damskich (czyli z podparciem na kolanach) lub zwykłych, korzystnie wpływa na muskulaturę górnych partii ciała. Mówi się, że systematyczne ćwiczenia są sposobem na piękny biust – jędrny i uniesiony. Prawidłowo wykonywane damskie pompki nie tylko upiększają klatkę piersiową, ale również korzystnie wpływają na brzuch, ramiona i pośladki. Pompki nie są jednak prostym ćwiczeniem. Podczas wykonywania pompek należy być skupionym oraz odpowiednio oddychać (podnoszenie ciała – wdech, opuszczanie ciała – wydech). Tylko poprawne serie przynoszą pozytywne rezultaty.

ćwiczenia z ciężarkami Ćwiczenia siłowe świetnie wpływają na wygląd damskiej klatki piersiowej. To dzięki nim można wyrzeźbić ramiona i wzmocnić mięśnie, odpowiadające za unoszenie biustu. Jeśli nie masz w domu hantli, możesz ćwiczyć z wykorzystaniem małych butelek z wodą lub piaskiem. Trenuj regularnie, a szybko zauważysz pozytywne efekty.

 

Podsumowanie

Kobieca klatka piersiowa wymaga treningu, aby wyglądać tak ponętnie, jak reszta ciała. Pomijanie ćwiczeń, które dotyczą okolic biustu, niekorzystanie wpływa na postawę ciała i wygląd, w tym samych piersi. Aby sylwetka prezentowała się harmonijnie, należy wykonywać ćwiczenia na klatkę piersiową. Tylko taki trening pozwala uzyskać najlepsze rezultaty.


Dodaj komentarz