Wiotka skóra to zmora niemal każdego, kto zgubił kilka kilogramów albo przeoczył zbyt wiele treningów. Nadmiar tkanki, zwisający pod uniesionym ramieniem, wygląda niezbyt ładnie, toteż często nazywa się go „pelikanem” lub, delikatniej, „motylkiem”. Bez względu na nomenklaturę, obwisłe ramiona stanowią dość widoczną niedoskonałość urody, która może być przyczyną powstania kompleksów. Jak zatem pozbyć się tego mankamentu i przywrócić rękom smukły wygląd?

Skąd biorą się „pelikany” i „motylki”?

W wyniku naturalnego procesu starzenia, skóra stopniowo traci elastyczność. Wtedy pojawiają się zmarszczki oraz większa wiotkość ciała. Jednak, jeśli tkanka przestaje być jędrna dużo wcześniej niż w wieku dojrzałym, to z reguły wiąże się to ze zbyt szybką utratą wagi albo zaniedbaniem aktywności fizycznej.

Mięśnie, które znajdują się w tylnej części ramion (tricepsy), szybko tracą objętość i, jeśli nie są odpowiednio wzmacniane, sprzyjają obwisaniu skóry. Wygląda to niezbyt estetycznie, toteż wiele osób wstydzi się „motylków” i unika noszenia odzieży odsłaniającej ramiona.

utrata wagiNadmiar tkanki w górnej części rąk powstaje także na skutek gwałtownej utraty wagi. Często zdarza się, że po operacyjnym zmniejszeniu żołądka kilogramy znikają w szybkim tempie, pozostawiając na ciele, w tym na ramionach, fałdy luźnej skóry. W takiej sytuacji pomaga zazwyczaj już tylko interwencja chirurgiczna, polegająca na ich wycięciu. Z mniejszymi mankamentami można na szczęście poradzić sobie samodzielnie dzięki podjęciu odpowiednich ćwiczeń.

Trening na obwisłe ramiona

Aby cieszyć się ładnymi ramionami bez „motylków”, należy dbać o tricepsy. Utrzymanie ich w odpowiedniej kondycji wymaga treningu. Bez odpowiedniej dawki wysiłku można zapomnieć o smukłych rękach i sprężystej skórze.

Wzmocnienie mięśni ramion nie jest na szczęście trudne. Należy jednak pamiętać, że tylko regularny wysiłek fizyczny i zdrowa dieta są sprzymierzeńcami ładnego wyglądu. Zaniedbywanie aktywności albo częste grzeszki spożywcze mogą szybko zniweczyć uzyskany efekt.

Trening skupiony na zapobieżeniu lub pozbyciu się „pelikanów” polega w dużej mierze na ujędrnieniu i wymodelowaniu mięśni ramion. Nie musisz jednak obawiać się przerostu tricepsów. Umiarkowany trening pozwala wzmocnić ciało, ale bez efektu silnego wyrzeźbienia.

bieganie joggingNa wygląd ramion dobrze wpływa pływanie oraz jogging. Pamiętaj jednak, żeby na basenie wybierać style, które dobrze znasz. Tylko wtedy trening przyniesie pożądane efekty. Podobna zasada dotyczy biegania. Rób to poprawnie, w odpowiednim obuwiu, a na pewno zauważysz pozytywne rezultaty już po kilku tygodniach regularnego joggingu.

 

Innym sposobem na ujędrnienie ramion są ćwiczenia z ciężarkami lub gimnastyka na macie. Jeśli nie masz hantli, nie musisz kupować ich tylko po to, by wyrzeźbić ręce. Wystarczy, że puste butelki PET napełnisz piaskiem, a spełnią one rolę przyrządu do ćwiczeń.

Wybrane ćwiczenia na obwisłe ramiona

Jeśli pływanie lub jogging uzupełnisz o wysiłek na macie i trening z hantlami, Twoje „motylki” znikną w niedługim czasie. Poniżej znajdziesz 3 proste ćwiczenia na obwisłe ramiona, które wzmocnią mięśnie i przywrócą rękom ładny wygląd. Oto one:

1. Trening ze skakanką

trening ze skakankąĆwiczenia z użyciem skakanki nie tylko ujędrniają ręce, ale pozytywnie wpływają także na wydolność całego ciała. Aby były efektywne, zaplanuj kilka jednominutowych serii. W każdym 60-sekundowym cyklu wykonuj naprzemienne skoki, np. 5 razy na lewej nodze, 5 razy na prawej i znów na lewej. Zmiany nóg kontynuuj aż do momentu upłynięcia jednej minuty. Zrób krótką przerwę i wróć do ćwiczeń. Początkowo mogą to być 1-2 serie, w ramach których będziesz wykonywać po kilka skoków na każdej z nóg. Staraj się jednak stopniowo zwiększać ich liczbę oraz ilość 60-sekundowych cykli skakania.

2. Pompki

Tradycyjne pompki świetnie modelują ramiona, o ile są wykonywane zgodnie ze sztuką. Jeśli dopiero zaczynasz ćwiczyć, nie przemęczaj mięśni. Wystarczy, że zrobisz 5 poprawnych pompek w ramach jednego treningu. Z czasem możesz zacząć zwiększać ich ilość. Aby uniknąć poślizgnięcia się w trakcie ćwiczenia, możesz wykonywać je na macie. Wahasz się, czy Twoje pompki są poprawne? Obejrzyj w sieci filmik instruktażowy lub poradź się trenera.

3. Ćwiczenie z ciężarkami

ćwiczenia z ciężarkamiTen prosty trening wymaga posiadania 2 hantli (lub butelek z piaskiem). Aby go zacząć, stań w lekkim rozkroku, nieco napnij brzuch i wyprostuj sylwetkę. Trzymając ciężarki, rozpocznij zginanie rąk w łokciach. Na początek zaplanuj 3-4 powtórzenia, z których każde będzie trwało pół minuty. Z czasem zacznij zwiększać liczbę serii oraz ich długość.

 

Podsumowanie

Obwisłe ramiona to problem wielu osób, ale istnieją skuteczne metody, by się ich pozbyć. Jeśli wykażesz się cierpliwością oraz samozaparciem, to do wakacji na pewno zdążysz wymodelować linię rąk, aby pochwalić się nią na plaży lub zakładając odzież odsłaniającą ramiona.


Dodaj komentarz